I slutet på maj fanns vi på plats på Demokratidagen på Gummifabriken i Värnamo tillsammans med Unga Akademiker.

Under dagen samlades gymnasieelever i årskurs 3 från Värnamo, Vaggeryd, Gnosjö, Gislaved och Segerstad för en dag fylld av filmvisning, regissörssamtal, möten med riksdagspartierna och inspirerande föreläsningar med fokus på demokrati och samhällsengagemang.

För oss var det en fantastisk möjlighet att möta så många ungdomar, berätta om Unga Akademiker och prata om studier, karriär och livet efter gymnasiet. Dessutom passade många på att snurra på vårt lyckohjul och vinna en kexchoklad.

Tack till alla som kom förbi vår monter och pratade med oss under dagen!